loading...
مدیر سایت
مدیر سایت بازدید : 74 1399/07/23 نظرات (0)

• ریمل اکلیلی

ریمل اکلیلی به هردو شکل پودری و مایع موجود است که می توانند همان طور که گفته شد استفاده شوند. این ریمل را باید به طور مساوی روی مژه ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشود. برای زمانی که به مهمانی، کلاب یا دیسکو می روید به راحتی می تواند ظاهری پر زرق و برق و درخشان به شما بدهد. همچنین رنگ های متنوعی از این ریمل وجود دارد.

چگونه ریمل حجم دهنده بزنیم؟

  1. اگر می‌خواهید از دستگاه فرکننده مژه استفاده کنید حتما قبل از زدن ریمل باشد، چرا که اگر بخواهید بعد از آن از فرمژه‌ استفاده کنید احتمال دارد مژه از ریشه کنده شود یا موهای ظریف آن آسیب ببینند و در نهایت مژه‌ها حالتی نه چندان زیبا و تقریبا مصنوعی به خود بگیرند.
  2. بعد از استفاده از فرمژه (در صورت نیاز) نگاه خود را به سمت پایین بیندازید، در این حالت پشت مژه‌های‌تان را از ریشه تا انتها با دقت برس بکشید تا اندازه مژه‌های‌تان کشیده شود.
  3. اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان پرتر به نظر برسند این کار را دو یا سه بار انجام دهید، نه بیشتر زیرا در صورت استفاده زیاد مژه‌های‌تان به داخل یکدیگر می‌روند و شکل زیبایی نخواهند داد.
  4. اگر ریمل حجم دهنده شما نو و میزان ماده روی میله آن زیاد است، اضافه آن را بادستمال پاک کنید. به یاد داشته باشید که برس کشیدن به مژه‌های‌تان باید به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در دیگران اثر کند و آنها جذب شما شوند.
  5. اجازه دهید تا ریمل تان از حالت خیسی خارج شده وخشک شود و بعد اگر کارهای دیگری را که مد نظر دارید بر چشمان‌تان انجام دهید.

ریمل حجم دهنده یا بلند کننده مناسب مژه های ما است؟

این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و باعث سیاهی اطاف چشم نمی‌شود. ریمل‌های ضدآب حاوی موم و روغن های معدنی هستند. اگر زیاد عرق کردن می‌کنید و دارای پوستی چرب هستید و یا اهل گریه کردن و رفتن به استخر با آرایش هستید، پس حتما از ریمل های ضدآب استفاده کنید تا زیر چشمانتان به حاله ای سیاه رنگ تبدیل نشود.

• ریمل های تقویتی

این نوع ریمل علاوه بر حجم دهی و بلند کردن دارای موادی هستند که برای تقویت مژه و پرشدن یا بلند شدن مژه به طور طبیعی نیز مفید هستند.

• ریمل فیبری (Fiber Mascara)

ریمل های فیبری در هنگام حرکت، با مژه هایتان درگیر می شوند و همه ی اطراف آن را می پوشانند.

• ریمل جدا کننده ی مژه

این محصول همه کاره، که حجم دهنده و ضخیم کننده است، معمولا به صورت ضد آب عرضه می شود. با توجه به غلظت و بافت آن، این ریمل به طور مساوی روی مژه ها پخش می شود، هر مژه را جداگانه، ظریف و با فر زیبایی نشان می دهد و ظاهری خواستنی به شما می دهد.

ید. ابتدا یک لایه بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه‌ها و مژه‌های انتهای چشم را دوباره بزنید.

شناخت پایه‌های رنگ مو:

برای شناسایی دقیق رنگ مو و انتخاب مناسب آن ابتدا باید با پایه‌های مو یا عمق آن آشنا شویم.

رنگ مو

اگر تن پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از پوستتان انتخاب کنید. تیره و مشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محو می کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است مویتان نارنجی از آب درآید. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است.

اگر پوستتان متمایل به صورتی و سرد است، از رنگهایی که سرخی پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی.

افرادی که در کودکی موی بلوند و طلایی داشته اند، بهترین پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند.

اگر مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر می خواهید مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو خوب جلوه کند، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، موی تیره بهتر است تا موی بلوند.

نکاتی مهم هنگام انتخاب رنگ موی مناسب:

  1. هنگام انتخاب آن، پایه موی خود فرد اهمیت زیادی دارد. بهترین رنگ مو حتی تیره‌ترین آن ها که روی کاتالوگ‌ها مشاهده می‌شود، رنگ‌هایی هستند که بر روی

    ماندگاری و پایداری این نوع، روی موها بیشتر و طولانی‌تر است. این نوع رایج‌ترین نوع مصرفی در سالن‌های آرایشی هستند و اغلب مردم ترجیح می‌دهند که از این رنگ‌ها استفاده کنند، اما از تاثیرات مخرب احتمالی آنها روی مو و پوست سر غافل هستند.

    نوع دائمی این محصول زیبایی، حاوی آمونیاک و اکسیدان است. اکسیدان به عنوان کاتالیزور عمل کرده و باعث می‌شود که به صورت دائمی روی مو باقی بماند، اما به دلیل آسیبی که اکسیدان‌های قوی به مو می‌زنند، بهتر است از اکسیدان‌های ضعیف‌تر استفاده شود. اکسیدان‌های قوی، سولفورهای بیشتری از مو را پاک می‌کنند، در نتیجه مو سفت شده و قطرش کاهش می‌یابد.

    آمونیاک با جدا کردن کوتیکول مو، به رنگ اجازه می‌دهد که به داخل مو نفوذ کند، اما در برخی از محصولات موها میزان آمونیاک به قدری زیاد است که پیوندهای سولفور مو را بیش از حد از هم جدا می کند، در نتیجه مو نازک و شکننده می‌شود.

الف) رنگ موهای موقت

در زیر شاخه موقت، یک دسته دیگر هم وجود دارد که به آنها نیمه‌موقت می‌گویند. موقت رنگ‌هایی هستند که فقط به اندازه یک بار شامپو زدن دوام دارند. این نوع محصول به داخل مو نفوذ نمی‌کنند و تنها روی ساقه مو قرار می‌گیرند. انواع نیمه‌موقت که بیشتر برای موهای سفید کاربرد دارند، به اندازه 4 تا 6 بار شامپو زدن روی مو ماندگاری دارند. این نوع  به دلیل داشتن مواد اکسیدان ضعیف و نداشتن آمونیاک به موها صدمه کمتری می‌زنند و حتی گاهی به عنوان تقویت‌کننده رنگ طبیعی مو نیز به کار می‌روند.

انواع رژ لب

رژ لب چیست؟

رژ لب یا ماتیک یک فراوردهٔ آرایشی است که حاوی مواد رنگی، قهوه، روغن، موم و نرم‌کننده پوست است که برای مالیدن رنگ و بافت بر روی لب‌ها به‌کار می‌رود. انواع گوناگونی از روژ لب ساخته شده است.

سرب یکی از مواد مضر موجود در رژ لب است. این ماده بیشتر روی دستگاه عصبی بدن تأثیر می‌گذارد و برای سیستم هورمونی نیز مضر است.

بر اساس تحقیقات، معلوم شده است که رژ لب باعث حساسیت لب‌ها و پوست اطراف آنها می‌شود. سایر اثرات مضر آن شامل بستن منافذ پوست و خشکی و ترک خوردگی لب هاست.

برخی مواد مضر موجود در رژ لب باعث بروز سرطان می‌شود. همچنین فلزات سمی سنگین نیز در مقادیر جزئی در رژ لب وجود دارند.

محققان دریافتند خانم‌هایی که زیاد از رژ لب استفاده می‌کنند، بیش از حد مجاز روزانه، عناصری مانند آلومینیوم، کادمیوم، کروم و منگنز را دریافت می‌کنند؛ لذا این عناصر به مرور زمان در بدن جمع می‌شوند و باعث بروز مسمومیت می‌گردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 356
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 146
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 146
  • بازدید سال : 17,069
  • بازدید کلی : 71,856